Opdrachtgever: GGD Noord-Brabant
Campagne: Eikenprocessierups
Van Boxtel Reclame heeft namens GGD Noord-Brabant de opdracht gekregen om een campagne op te zetten omtrent de processierups die gedurende de zomerperiode veel in het nieuws was. Een harde eis in deze campagne was het ontwikkelen van een karakteristiek icoon. Hieruit is processierups “Oakie” ontstaan. En zoals je op deze pagina kunt zien heeft Oakie een prominente rol gekregen binnen de volledige campagne.
Vriendelijk karakter
Vriendelijk en waarschuwend
Team VBR heeft zich ontfermd over de manier van communiceren naar de lezer toe betreft de processierups. We hebben dan ook bedacht om met verschillende karakters de lezer aan te spreken en te overtuigen van de gevolgen die de eikenprocessierups met zich meedraagt.
Waarschuwend karakter
Informatiebladen altijd bij de hand
Voor de campagne ‘Oakie’ hebben we een website ontworpen en gebouwd zodat de gebruiker de informatie die in de flyers en informatiebladen staat, ook altijd bij de hand heeft. Via de site die voor zowel tablet en mobiel ook te gebruiken is, kunnen de informatiebladen gedownload worden zodat deze altijd en overal gelezen kunnen worden. Wij vinden het belangrijk dat de eikenprocessierups de aandacht krijgt die nodig is om met zijn alle op de hoogte te zijn van de gevolgen die de rups met zich meedraagt. Kom via de site te weten hoe je bijvoorbeeld brandharen verwijderd en wat recreatie-eigenaren kunnen doen om het probleem in hun bedrijf te verminderen.